Met deze tips haal jij meer uit je Google advertenties
Google AdWords is een ideale tool om je bedrijf meer zichtbaar te maken en meer bezoekers naar je website te genereren. Er zijn verschillende AdWords experts die je kunnen helpen met het verbeteren van je advertenties. Je kunt er echter ook voor kiezen om zelf verbeteringen door te voeren. Hieronder vind je drie tips om meer uit je Google advertenties te halen.
Tip 1: Start met een klein budget
We zijn snel geneigd om ons budget wat hoger in te stellen, omdat we snel veel resultaat willen behalen. Maar met Google AdWords moet je echt even testen wat wel en niet werkt. Waarschijnlijk zul je er pas na een tijd achter komen wat wel goed voor jou werkt. Het zou dan zonde zijn als voor die tijd al je budget op is. Start daarom eerst met een klein budget.
Tip 2: Voeg sitelinks toe
Je snippet valt meer op als je hier enkele sitelinks aan toevoegt. Daarbij kun je gebruikers zo wijzen op verschillende pagina’s en dat maakt de kans groter dat er iets bij zit wat hen aanspreekt. Het is dus altijd aan te raden om enkele sitelinks aan je advertenties toe te voegen.
Tip 3: Voeg call-to-actions toe
Met een call-to-action vertel je een gebruiker wat hij of zij moet doen. Ook laat je deze persoon dan zien wat hij of zij kan verwachten van jouw website en wat hij of zij hier kan doen. Een call-to-action toevoegen aan je advertentie omschrijving is dus zeker een goed idee. Hiermee kun je jouw CTR verhogen.